הקשר בין מדיטציה וסרטן

לתרגול מדיטציה יכולות להיות השפעות מטיבות רבות הן כאשר בריאותינו טובה והן כאשר אנו מתמודדים עם מחלה כמו סרטן. השפעות מטיבות אלו ידועות למתרגלי מדיטציה מזה אלפי שנים, וכיום גם מחקרים מדעיים רבים מאששים זאת. ההשפעה המטיבה עשויה להתבטא גם ברמה הגופנית, וגם בממד הרגש, המנטלי והנפשי/רוחני.

 

כאשר מתרגלים מדיטציה מייצרים תנאים המאפשרים לגוף ולתודעה להירגע ולהרפות. כאשר מתאפשרות הרפיה ורגיעה, מתאפשרת ירידה ברמות המתח, לחץ, דאגה או חרדה. כאשר רמות הדאגה והלחץ יורדות, נוצרים תנאים חדשים המאפשרים למערכת החיסון הטבעית של הגוף לשוב לתפקד בצורה התורמת יותר לבריאות.

דרך תרגול מדיטציה ניתן גם ללמוד להתייחס בצורה מיטיבה ומועילה יותר להלכי רוח, מחשבות ורגשות שליליים אשר מופיעים ביתר שאת כאשר ישנה מחלה ואי וודאות גדולה לגבי בריאותינו. כאשר מתרגלים מדיטציה לומדים, מתרגלים ומטפחים גישה אחרת להלכי הרוח השליליים, גישה של טוב לב, חמלה ואי- היאחזות במחשבות ורגשות שליליים. גישה זו היא פתח יציאה מהמערבולות הרגשיות והמחשבתיות שכובלות ומאמללות אותנו. דרך מדיטציה אנו מגלים שניתן לשהות יותר ויותר במלאות של הרגע הנוכחי, מבלי להסתבך, או להסתבך פחות, בכעסים ובאשמה בשל העבר ומבלי להיות מוצפים בדאגות ובפחדים לגבי העתיד. דרך מדיטציה ניתן להתחבר יותר ויותר לשקט ולשלווה שמצויים בכל רגע, אם רק נהיה קשובים יותר ומוטרדים פחות.

ציטוטי השראה: